fredag 14 december 2012

Julkänsla

Något jag har märkt här borta är att vi i Sverige firar jul så mycket mer. Här klär man granen i November men julkänslan vart är den? Hade väldigt höga förväntningar för trodde Amerika var överdriva med att fira liksom. Men hemma i Sverige firar vi advent, Lucia, bakar lussebullar, peppakakor och gör pepparkakshus och julgodis. INGET sånt här vilket är lite tråkigt. De är även ingen som har en stjärna i fönstren eller en adventsljusstake på fönsterkarmen. Jag tror att det är så att dom firar det ytliga medan vi verkligen går in för att få julkänsla och ha det mysigt. Det är verkligen en stor skillnad, tänkte dock se om jag kanske kunde göra lite lussebullar nästa helg då jag förhoppningsvis har lite tid över.


 
 
Idag är även min första game to cheer at! Nervös, men förhoppningsvis går det bra. Håll tummarna för mig.

1 kommentar:

  1. Hej mormors lilla sötnos,jag hoppas du har det bra,julkänslan håller på att töa bort nu,morfar o jag har varit och ätit julbord två dagar i sträck så magarna är full av julmat nu, snart får du öppna din klappar spännande eller hur hoppas du inte blir allt för besviken. Gick det bra när du var på cheer leads,är det rätt ord? du vet vad jag mena hoppas jag. Allt är som vanligt här.Det blir lite konstigt att du inte är med oss på jul men vi tänker på dig så klart o snart är du hemma igen,ha det så gott
    Vi älskar dig från mormor o morfar

    SvaraRadera